понеделник, 9 септември 2013 г.

Кекс с бисквитени трохи






         

                 Рецептата за този кекс видях  в този чуждоезичен блог. Хареса ми това, че в състава на тестото се слагат и бисквити. Получи се добър десерт, който другите членове на семейството много харесаха, но аз останах малко резервирана, не защото рецептата не е сполучлива или нещо му липсва, напротив, всичко си е наред. Аз просто за пореден път се убеждавам, че кексовете с много масло не са моят тип текстура и вкус. Но на вас, ако обичате по маслени сладкиши със сигурност ще ви хареса.






  •             5 яйца
  •             1ч.ч брашно
  •             50гр бисквити ( с мляко)
  •             250 гр масло
  •             200грама захар
  •             1 п. бакплувер
  •             ванилия
  •             70 грама черен шоколад ( аз използвах черен аеро шоколад)





                 Разбивате маслото със захарта и ванилията на пухкав крем. След това добавяте един по един жълтъците, като смесвате добре след всеки. Следва брашното смесено с  бакплувера.





 Бисквитите  ги стрийте на трохи или ги смелете в кухненски робот и след това ги добавете към тестото. 








 


                     В отделен съд разбийте белтъците на твърд сняг с щипка сол.  С помощта на шпатула  ги добавете към бисквитената смес и разбъркайте внимателно. На финала добавете нарязания шоколад. Изсипете сместа в намаслена и набрашнена форма за кекс и печете в предварително загрята на 180*С фурна.




7 коментара:

  1. Танче, всичко си му е наред според мен. ;)
    Но и аз като теб предпочитам кексове с олио, а не с масло - обичам по-влажни кексове, а не от ронливите...
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Не се съмнявам, че е много вкусен!!! Правя едни мъфини с галета или бисквити, ако нямам галета :)), които трябва някой ден да ги снимам, защото са направо убиец на вкус.
    Ще изпробвам, само да се поосвободя, и твоята рецепта, Танче!

    Хубава седмица от мен :)

    ОтговорИзтриване
  3. Таня,давай целия кекс, аз обожавам масло!

    ОтговорИзтриване
  4. Обожавам сладкиши с масло и това определено ще ми допадне! Разкошен е! Освен това бисквитките в тестото със сигурност му предават вълшебен вкус! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Момичета, радвам се, че ви харесва. Благодаря ви за милите думи и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Маслото освен аромат увеличава и трайността на кекса,така че аз много харесах рецептата ти и ще се възползвам:))Поздрави,Таня!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти, Миленче, радвам се, че ти харесва рецептата. Хубав ден!

    ОтговорИзтриване