петък, 10 май 2013 г.

Родопски пареник








   
                Преди време Катето беше публикувала два варианта за качамак с картофи, на което ястие ние тук в Родопите му казваме пареник. Приготвя се с различни плънки, в зависимост от предпочитанията. Може да го направите с  месо,  запържен пресен лук или с яйца и сирене. В случая аз съм го приготвила с яйца и сирене, защото след месото се предпочита по този начин вкъщи. По принцип не харесвам готовата смес за качамак, може би защото съм свикнала да си го приготвям само с царевично брашно. Много ми е трудно да определя точното количество на продуктите, затова ще дам ориентировъчни, като имате предвид, че аз съм го правила в голямата тава от фурната, все пак е за четирима мъже. За разлика от мен Катето е показала автентичния начин на разбъркване с дървена лъжица, ама къдети толкова търпение(за мой срам), затова аз го разбърквам направо с пасатора.


          







                        4-5 средни по големина картофи
                около 500 гр. царевично брашно
                сол на вкус
                80 гр. масло
                4 яйца
                200 гр. сирене









                 Обелените и нарязани на кубчета картофи слагате да се сварят в подсолена вода. След като са готови изсипвате брашното и правите няколко дупки, за да може да се свари. След около 20 мин. махате съда от котлона и разбивате качамака с пасатор до гладка смес. 
                В леко намаслена тава чукате яйцата на различни места и с вилица ги разнасяте навсякъде. Върху тях натрошавате сиренето и накрая изсипвате царевичната смес. С помощта на лъжица пробождате качамака и изсипвате предварително разтопеното масло. Пъхате тавата във фурната, която предварително сте включили само на долен реотан. На яйцата им трябват около 7-10 мин.


15 коментара:

  1. Оо, Танче, това определено ще се пробва! Много вкусно изглежда и звучи! Харесва ми това, че може да се импровизира с плънката.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, радвам се, че ти харесва. Благодаря и слънчев ден!

      Изтриване
  2. Танче, благодаря за идеята! Никога не успявам да приготвя качамака вкусен в домашни условия. И да, вероятно е заради готовите смеси, които съм опитвала. Но твоята е чудесна и ще се пробвам някой път.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, пробвай, има съвсем различен вкус и сигурна съм, че ще ти хареса повече от готовите смеси. Прегръдки.

      Изтриване
  3. Таня, много харесвам качамак по принцип,а пък за първи път срещам такъв вариант с яйца,задължително ще го опитам,благодаря за споделеното!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Таня, толкова ме зарадва този пареник! Толкова вкусни ястия има в Родопите! И този, ще пробвам скоро с удоволствие. С мъжа ми прекарахме прекрасна почивка миналата година в Девин, разходихме се и един ден в Смолян. Дълбоко се надявам, че няма да е далеч възможността пак да бъдем във вашата чудно красива планина!
    Приятна вечеря и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, ако пак идвате насам задължително ми пиши, за да се видим. И да, наистина има вкусни родопски ястия, които човек си заслужава да опита. Усмихнат ден ти желая!

      Изтриване
    2. Таня, благодаря за поканата! Не знам кога ще се случи, но както човек казва "има много време", изведнъж се оказва, че "няма никакво време", така че ... :)
      Усмихнат ден и на теб!

      Изтриване
  5. Леле, Танче, страхотен е! Много ми харесва този пареник, много! Обожавам такива ястия - български, от едно време! Ще го направя твоят вариант, звучи ми толкова вкусно, даже сега ще добавя линк към твоята публикация. Благодаря ти, че сподели! Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, накара ме да се изчервя и малко се възгордях, ако трябва да бъда честна. Много си мила. Пролетен ден и поздрави!

      Изтриване
  6. Като гледам апетитните снимки, Танче, май е време да опитам родопски пареник. Благодаря за рецептата! Обичам родопската кухня, особено с бонус родопски пейзаж :) Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Elti, идеята за пейзаж е много добра и следващият път ще се възползвам от нея. Радвам се, че ти харесва пареника. Спокойна вечер, мила!

      Изтриване
  7. Родопската кухня е уникална. Съжалявам, че напоследък все повече няма време да "шетаме" из Родопи-те :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, наистина е уникална. Дано ви се удаде удобен момент да посетите Родопите и да и се насладите. Усмихната събота!

      Изтриване