вторник, 2 април 2013 г.

Моите първи еклери








  
          Може да ви звучи смешно, но винаги ме е било страх да се пробвам да направя еклери. С възхищения четях публикациите на други блогърки, които ги приготвят с лекота. Страхувах се не от това, че няма да се получи тестото, а от начина на печене- нали при печене не  трябва да се отваря вратата на фурната и след като са готови трябва да ги оставим да изстинат при открехната врата.  И така до днес, когато реших, че по добрият вариант е да пробвам. Разгледах много рецепти и се спрях на тази от блога на




         1 ч.ч. с вместимост 240 мл течност
           1ч.ч. (240 мл) вода
           ½ ч.ч. (120 мл) олио
           1 ч.ч. (140 мл) брашно
           3-4 яйца (зависи от големината)


              Водата и олиото завират на котлона и едва тогава пресятото брашно се сипва при непрекъснато бъркане с дървена лъжица. Тенджерата се сваля от огъня. Бъркането продължава, докато бучките изчезнат, а тестото се отлепя от стените на тенджерата. Оставя се настрани, за да изстине. Яйца се прибавят едно по едно към охладеното тесто – всяка порция трябва добре да се усвои преди да се сложи следващата, така се контролира консистенцията на тестото. ко не пада от лъжицата, дори след като се разтърси, се добавя още мъничко разбито яйце. Трябва да се получи гъсто и лепкаво тесто. В тава с навлажнена хартия за печене, с чаена лъжица се разпределят форми с големина на орех.
Парата ще им помогне да бухнат до големината на юмрук.
Пече се 12-15 минути в загрята до 200°С фурна с вентилатор до златисто кафяво. Изстиналите еклери се разполовяват надлъжно и се пълнят с изстинал крем.

              В случа моят крем беше от готовите на Д-р Йоткер - шоколадов с парченца бадеми.




    Не съм ги чакала да изстиват във фурната, ами направо ги извадих. Много съм доволна и тези дни пак ще ги повторя.


16 коментара:

  1. Мисля, че The witch само може да се радва на успеха ти, Таничка. Прерасни си ги наредила, изглеждат много пухкави и вкусни!
    А относно трудността - все си мисля, че и еклерите, и други кулинарни изкушения изкуствено си създават подобна слава. Може би първоначално не се е искало да бъдат достъпни за всекиго, така само "важни" хора са ги приготвяли. Като френските макарони - казват, че не са чак толкова трудни. Знам ли, разприказвах се...
    Но ето ти доказателство да опитваш смело. И аз съм така - уча се и не се отказвам.
    Сърдечни поздрави! =)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, благодаря ти мила! Може би си права за изкуствено създадената слава. Харесва ми когато се разприказваш. Много слънчев ден ти пожелавам!

      Изтриване
  2. Таня, еклерите са разкошни! Поздравление! Нищо не е по-трудно от това да се престрашиш да опиташ.
    Разбера се, че не се сърдя, че си публикувала моята рецепта. Ако искаш прикачи линк към нея, за да може всеки, който пожелае да види фоторецептата стъпка по стъпка.
    Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Аз съм прикачила линк, ама съм го направила така, че трудно се открива. Ще се поправя. Усмихнат ден!

      Изтриване
  3. Страхотна рецепта, определено ще я пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Миме. Нека денят ти е изпълнен с много пролетно настроение!

      Изтриване
  4. Супер са станали еклерите, браво! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си мила, Кате, както винаги. Усмихнат уикенд!

      Изтриване
  5. Хич не ми звучи смешно, и мен ме беше много страх от тези еклери :)! И аз съвсем наскоро се престраших. Твоите са станали много хубави!Поздравявам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Значи сме станали две престрашили се.Благодаря ти, Наталия! Позитивен ден!

      Изтриване
  6. Пак съм аз. Едва сега видях, че има линк, но не се вижда ясно, защото думичката за връзка не е в контрастен цвят. Таня, ако приемеш един съвет - или избери по-контрастен цвят за думичката-линк, или изписвай с главни букви.
    До скоро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам защо, но май само този път не излезна в друг цвят, но ще го оправя. Разбира се, че приемам съвети, те за мен са много важни. Поздрави!

      Изтриване
  7. Таня, много хубави са ти се получили еклерите!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Толкова прекрасни и лесни изглеждат... Дали някой ден ще се осмеля и аз да направя еклери :)
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина са много лесни, затова се осмели да ги направиш. Ще видиш, че няма нищо страшно. Пролетен и усмихнат ден ти желая!

      Изтриване