неделя, 31 март 2013 г.

Баница с грис








              
             Или тук по нашият край се нарича Клин с грис. Рецептата за тази вкусотия отново е на моята свекърва. Преди не бях опитвала такава баница и когато тя ми предложи да ми я направи подходих малко с резерви, но след като я опитах веднага ми хареса. Така благодарение на нея сега и аз я приготвям често, защото децата я обожават.





за корите:
           около 1 и 1/2 ч.ч брашно
       1с.л олио
       1/4ч.ч вода


за плънката:
       2 1/2 ч.ч кисело мляко
       6 яйца ( ако са големи, сложете 5)
       3с.л. олио
       1ч.л сода бикарбонат  
       100гр. настъргано сирене
       50гр. настърган кашкавал
       1к.л сол
       500 гр. грис (няма значение дали е царевичен или пшеничен)


          Замесвате тесто от брашното, олиото и водата, като когато стане меко и еластично тесто го доомесвате на набрашнен плот. Разделяте го на две части, като едната част да бъде по-голяма от другата. Разточвате голямото парче на тънка кора и я постилате в тава предварително намазана с олио, като  кората трябва да е по голяма от тавата, краищата и трябва да преливат.  Тавата в която аз пекох баницата е с диаметър 35см. Ако нямате такава голяма тава трябва да намалите продуктите. 
       За плънката разбивате яйцата. Аз сложих 6 яйца, защото бяха малки, но ако вашите са големи, сложете 5. След това добавяте млякото с угасената в него сода. Следват олиото и настърганите сирене и кашкавал. Осолявате и разбърквате. Започвате да добавяте гриса, като непрекъснато разбъркате. Така получената смес изливате в постланата с кора тава и прегъвате краищата на кората върху тестото.
          Разточвате втората кора, която трябва да бъде с размер, колкото е диаметъра на тавата, покривате с нея сместа и печете.
          Първоначално печете само на долен реотан и след 10-15мин. включвате и горният. След около още 10-15 мин. разтръсквате леко тавата и обръщате баницата върху дъното на друга тава. Намазвате тавата отново с олио и връщате  баницата чрез приплъзване и пак във фурната. Пускате пак на долен реотан и печете още 10 мин. 
            След като я извадите я покривате с кърпа.
            Да ви е сладко.     


     

5 коментара:

  1. Таня, много интересно предложение, със сигурност ще я опитам тази баница с царевичен грис.И печенето, и тези кори са нещо различно за мен.Благодаря!Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Интересна рецепта, Танче! Не съм срещала такъв вариант, с грис освен гръцката галактабуреко, друго не съм виждала. Много вкусно изглежда. Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Успешна седмица и на теб!

      Изтриване
  3. Много добре ми звучи, Танче! Аз за първи път опитах баница с грис по една сръбска рецепта (има я рецептата в блога ми под името "Сръбски бурек"), но твоята ми харесва повече, по-близка ми е (на прочит) до вкуса на семейството ми. Моята рецепта се води, че е автентична, от сръбска баничарница и там явно с цел икономия заместват продукти. С удоволствие ще опитам твоя вариант, защото съм сигурна, че е много, много вкусен! Поздрави с пожелание за прекрасен месец април!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за милите думи. Това, че имаш желание да я пробваш много ме радва. Слънчева седмица ти желая!

      Изтриване