петък, 15 март 2013 г.

Лимонени бисквити с овесени ядки и историята на една глазура









              Вчера, когато правих кекс, видях, че имам един лимон и реших да направя глазура с него и да полея кекса. Наскоро гледах десерт с лимонова глазура, но не прочетох точно как се прави. Решена че ще стане идеално изтисках лимона и добавих пудра захар, разбърках и  добавих още една лъжица захар. Не, казах си, малко е захарта, трябва да стане снежно бяла и така пак сложих пудра захар и то пак не стана. Включих компютъра и пуснах търсачката и какво да видя. Тя глазурата се е правила с две супени лъжици лимонов сок и една ч.ч пудра захар. Аз на това количество изтискан лимон трябваше да сложа сигурно около килограм захар. Така се сдобих с лимон смесен с пудра захар. Реших, че трябва да направя нещо друго с нея. Първото, което ми попадна пред погледа бяха овесени ядки и така се родиха тези бисквити. Станаха много ароматни и хрупкави отвън, а мекички отвътре. От бързане, даже и бакплувер не им сложих. 


       Всичко съм го правила на око, но ще ви дам ориентировъчни мерки.

            сока на един лимон
        1ч.ч пудра захар
        2 яйца
        3с.л зехтин
        1ч.ч фини овесени ядки
        около 1 1/2ч.ч брашно

         
            Разбърквате лимоновият сок с пудрата захар и добавяте яйцата. Следват зехтина, овесените ядки и брашното, като трябва да се получи лепкаво тесто. С лъжица взимате от сместа и я слагате на купчинки върху тава покрита с хартия за печене. Печете на 180*С до порозовяване на краищата. Имайте предвид, че не са много сладки, затова ако желаете може да си добавите още захар.   


 


2 коментара:

  1. Таничка, чудесна хрумка, много вкусни сладки си направила.
    И аз днес съм на лимонова вълна, точно с тази глазура се подвизавах и аз, но успях да я направя. Скоро ще покажа резултата.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Гери! Ще чакам с нетърпение новата ти публикация.

      Изтриване